Pages

Sunday, January 20, 2013

Rahsia yang disimpan

Jeng jeng jeng jengggggg.. tajuk entry bukan main lagi. nak kontroversi kan kan..  Arini kita citer sikit pasal mentality orang melayu ni.. Memandangkan aku sudah berkahwin dan akan sinonim dengan pertanyaan bertubi tubi.. antaranya

1- Dah ada isi lom ---- isi perut aku ada lerrr. ko nak ke
2- Bila nak dapat baby --- eh ingat aku tuhan ke sekejapan leh dapat anak..rezeki takde lerr. lorat je
3- Cepat sikit dapat anak..--- eh eh eh ingat aku ada doreamon ke. kalu ada doreamon boleh aku request nak anak kan.. 
4- Bila nak bagi aku title aunty / uncle --- oh korang dah tua memang sesuai panggilan tu. xya tunggu anak aku kua.. ahahahahaha

Typical orang melayu kita.. aku pun pernah kena tanya soklan soklan camtu.. hellloooo masa aku belum kawin ko tanya bila aku nak kawin.. umur dah meningkat.. whos care.. bukan aku usik duit ko dowh!!! pas aku kawin tanya lak eh bila nak dapat baby.. eh ade kena sepuk ni kang. kalu dah anak mesti orang akan tanya bila nak tambah anak lagi. eh macam aku usik duit ko lak kan.. seres bernanah telinga aku dengar orang tanya camni... 


Masa aku otw pergi penang, dalam radio. ustaz ni bagitau camni.. kita nak dapat mulut syurga ke mulut neraka. hameekkk ko makan dalam ayat dia.. mulut neraka tu macam pertanyaan kat atas tu la. kalu orang tu kecik hati dengan pertanyaan kita, maka orang tu dikalangan mulut neraka kalu orang tu senang dengan pertanyaan kita, mulut syurga la dia.. yelah.. ko dah buat orang kecik hati.. opkos berdosa. so korang korang semua. kalu ada kawan yang belum kawin ke dah kawin ke tak payah la korang nak busybody hal dorang.. jaga je tepi kain sendiri yek.. no .... no..... no...!!! Kesian la kat dorang.. suma tu kerja tuhan korang tak yah sibuk sibuk tanya tau

Macam kak long aku. dah setahun kawin dan Alhamdulillah tuhan dah bagi rezeki kat dia masa majlis pernikahan aku.. Nampak tuhan ada sebab kenapa dia lambat bagi kita rezeki tu. bukan sesukati dia melambatkan rezeki tu.. Akak aku siap pergi cek kat pakar tengok dia subur ke tak.. Alhamdulillah dua dua subur just rezeki lambat.. Sapa ntah mulut puaka tanya akak aku camtu. Kalu aku ada aku smash kan balik je.. Kalu ada member member aku tanya aku.. Bila dapat anak. Aku jawab suma tu rezeki tuhan.. ko tak payah lorat.. Lantak ko terasa ke pe!! Ada aku kesah.hahahahha...

Ok ok ok citer bebelan aku dah settle, now aku nak kongsi la apa yang aku simpan selama ini. Sebab benda ni terlalu awal untuk dikongsi.. Kalu aku macam Diana + Farid kamil takpa gak.. bape minggu terus post.. Aku takde camtu.. aku nya makan bulan.hahahhahaha.. 

Nak dijadikan cerita la.. Sebelum majlis bertandang badan aku letih letih je.. pastu member member aku perasan.. Member SA14 aku.. hari hari aku whatsapp ngan dorang, kadang post gambar.. hahhahha.. mau dorang tak perasan muka aku. lagi lagi si ati.. dia kata muka aku pucat macam pembawakan budak. aku cakap aku bawa lemak la bukan bawak budak. Aku tak percaya la sebab aku rasa sakit macam sengugut.so aku buat tak tau je. dorang sepakat suh aku wat UPT (urine pregnant test) tapi aku malas sebab masa tu aku dok pikir majlis belah amir gak.. buat guestbook untuk dia, cari shawl yang sepadan dengan baju sanding sana.. tapi nafsu makan aku agak melampau la. sikit sikit lapar... pastu balik kerja aku tido je.. melampau ok kemalasan aku

Pastu bila majlis dah dekat aku kecuakkan.. bukan disebabkan badan letih ke pe. tapi disebabkan period aku tak mai mai mai. aku risau tembus je.ahahahaha.. yelah baju belah sana dah la kaler soft. kalu tompokan merah berlaku , haaaaa camnaaaa.. so be prepare pakai la pad.kuikuikuiiiii..
Abis sudah majlis aku bising bising kat amir.. kata ni tak mai lagi period.. tapi rasa sengugut macam period.. So esok petang (31/12/12) amir ajak g beli pregnancy test tu then mber mber pun paksa suh beli. siap suh tunjuk bukti yang aku keluar. dorang takut aku tipu kot.ahahahahaa

Rupanya melambak jenis UPT ni.. ada mahal ada murah. first check wajib la amek yang murah murah je. kalu takde kan buat rugi je.. so aku beli jenis murah je RM11.90 kot kalu tak silap la.. Balik umah kosong. so tinggal aku ngan amir je. so bergegas aku pergi toilet membuat hajat... masa test tu just satu line je yang kua.so dalam pale otak aku pikir... hurrmmm takde la ni. so bersih bersihkan hajat yang dah tertunai then keluar toilet.. pastu tetiba aku menggatal nak tengok balik upt tu.. eh eh eh eh kenapa dia timbul satu line lagi.wahahaha...aku gelak gelak macam orang pe je.mujur umah tinggal berdua je. pastu tunjuk kat amir. b ngok ni.. ahhahaha.. amir leh lak terpegun.. dia tanya.. ada ke tak ni.. aku kata ce ngok kotak tu.. pastu dia senyum.. ada la ni.. aku ngan dia gelak tak ingat dunia..ahahhahaa.. pastu tetiba dia kiss aku.. aikkksss malu la saya. wakakkaa... aje gediks je.. Malam tu aku call mak aku pastu gelak gelak. mak aku pelik ni kenapa. aku citer la dr A-Z... then mak aku cakap ala camtu pun nak gelak.. opkos la sebab macam tak caya... Pastu tunggu mak mertua aku balik then amir bagitau.. oohh sangat malu ok.. pastu mak dia pesan jangan makan ini jangan makan itu.. ohhhh mak ku, anak mu ini mudah terlupa. nanti zla masukkan dalam list.. mana yang boleh mana yang tak boleh eh eh..ehehehhee

Dan esoknya aku pergi beli jenis digital punya.. mahal ok.. takpa sebab aku nak tau bape minggu.. Sebelum tu dah jumpa doktor. dia kata dah sebulan. Whatttttt!!!!! dah sebulan baru aku tau ada janin dalam perut aku.. ahhahahahaha.. gelak lagi.. then doc tu kata maybe due date 2 September 2013.. Ok berbalik citer upt digital.. aku beli sebab nak kepastian..RM29.90 ok.... after diskaun dapat la RM 26.++.. ok la tu. bukan selalu pun beli... nge3....

Nak ngok gambar upt aku tak.. ok sila sila jangan malu malu yek!!! yang kecik tu upt murah je aku beli.. yang clearblue tu opkos la digital.. nampak tak kua perkataan pregnant 3+... pe maksud dia.. scroll bawah sikit.. ngok gambar seterusnya yek




Oh inai masih tak hilang. yelaaahh sebab baru abis majlis bertandang kan.. huhuhu


So apa yang doktor bagitau tu sumanya betul belaka.. aku dah sebulan masa ni... sekarang korang sendiri aku dah bape bulan yek.. Doa kan yang terbaik untuk kami ye.. ;)





9 comments:

  1. salam..blog anda direview..

    http://diarijejakahangat1.blogspot.com/2013/01/segmen-review-blog-bertuah-4.html

    ReplyDelete
  2. tahniah yer kak zila,,,hahahahahhahahahahahahaaa :p

    ReplyDelete
  3. mase kita jumpa tu blom ade kan..hewhewwhew..... ko mesti senyum malu2 kan dpn mak amir..heeee... congratsss btw.!

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh belum lagi la masa tu...wakkakaa... thanks chot!

      Delete