Pages

Saturday, January 19, 2013

e-day part 7


Ha nampak rombongan dari penang dah mai.. mak dan abah sambut kedatangan dorang. jeng jeng jeng dia datang dengan lenggang lengguknya sambil membawa hantaran untuk belah aku.. ramai gak la yang datang masa ni.. penuh dalam umah. Alhamdulillah..

Pastu dorang bincang la pe benda yang patut dibincangkan.. borak sana borak sini.. aku pun tak berapa dengar sangat la sebab duk dalam bilik kan. masa dalam bilik aku siap gelak sakan ngan lily ngan kema.. takde keja kan.. orang kat lua seres aku dalam bilik dok gelak gelak lagi.. takde perasaan betul la aku ni.. tapi seres aku sikit pun takde rasa gemuruh.. rasa cam biasa je.. maybe aku jiwa kental kot.kental la sangat kan kan kan...pas dorang dah puas berborak so tiba masanya aku keluar.. dorang siap pesan .. kak jalan jangan laju laju. slow slow and sopan.. huhuuuhu.. boleh ke. bila kua takde pun aku pikir nak sopan sopan bagai.. jadi diri sendiri kan.. boleh lak camtu.. ahhahahahahaa


Aku keluar dengan penuh tatatertib...excuse me excuse me tumpang lalu tumpang lalu gergasi nak lalu..hahahaha.. rupanya aku tak perasan mak mertua aku dekat ngan pintu bilik bawah.. aje gila kan aku. mesti mil dengar aku gelak cam orang meroyan.. pastu kua leh wat lawak camtu.. oh mannnnn malu i.. maaf kan saya mil.. ini la diri saya..wahahahahahahha


Pastu duduk diam diam.. pastu adegan menyarungkan cincin. masa ni aku dapat dua cincin.. cincin merisik dan cincin tunang.. wat sekaligus dalam satu majlis. ha nampak tak kejimatan aku di situ.wakakaka.. jimat lagi.. save duit lagi..masa pun jimat..

Ada adegan lawak masa sarung cincin. kan de 2 cincin kena sarung. so mil aku ni tak tau mana satu nak sarung dulu. jari kanan ke kiri.. depan kata jari kanan belakang kata jari kiri jari kiri.. oh dah pening dah disitu.. tetapi jangan risau zla ada di situ yang akan menyelesaikan semua masalah.hahaha. nak tau pe aku wat.. masa tu mil merangkap makcik bagi aku. so ak cakap camni.. takya pening2 makcik.. acik sarung je kat jari kanan ni.nah zla dh hulur. sarung sini. ahahhaha.. nmpak picture tu aku gelak..sedara aku dok belakang pun gelak. yelah dah kanan kiri kanan kiri aku lak yang pening. akhirnya selesai menyarung cincin...




Dah selesai maka upacara doa lak.. tadah tangan ... AMIN........


Selesai amin kan doa.. nah pe aku buat.. YES!!!!!! tu yang lily and kema gelak.. aku buat perangai sempoi aku masa orang dok ramai lagi.. aje sengal kan.. hahahaha... be myself kan.. akhirnya aku menjadi tunangan orang. Pasni majlis perkahwinan lak kan kan kan


Selesai.. so pe lagi majlis mengisi perut la kan.. selamat menjamu selera. menu semua disediakan sendiri oleh mak dan makcik aku. terima kasih semua



No comments:

Post a Comment