Pages

Wednesday, January 23, 2013

Resepi chicken wraps

Makanan ni dah lama kot aku buat. Pastu tadi godek gambar gambar lama , oohhh ternampak gambar makanan ni.. So arini aku share resepi chicken wraps.. Senang je resepi dia ni. Resepi paling ringkas sebab sesuai sangat dengan orang malas macam aku ni.. Tapi aku takde lah malas sangat kan.. Kalu husband balik ada masak gak.. Menunjukkan aku takde la malas..Boleh tak camtu..ahhahahaha..

Ok jom check bahan bahan yang perlu ada

First semestinya memerlukan wraps/ roti pita.. Roti ni korang boleh dapatkan kat mydin mydin yang terdekat. Tapi bukan mydin sorang je yang jual roti ni. pasaraya lain pun ada. Aku beli kat mydin..hehehe.. Banyak jenis roti brand ni.. Ada bermacam macam kaler kat plastik wraps ni.. Ni gambar aku cari kat google je. sebab masa buat tak amek pun gambar.. btw kat belakang plastik ni ada sertakan resepi. Kalau korang nak ikut resepi tu pun boleh.. sama je Ha masa nak guna nanti jangan tak panas kan eh. guna la microwave or kuali ;)







Lepas tu, sediakan sos BBQ.. apa apa brand pun boleh... janji BBQ ye kawan kawan.. oh gambar ni pun aku google kan je.. heheehehhee...


Lepas tu apa yang perlu ada... Opkos la kena ada ayam.. Amek tang dada.. senang sikit nak potong potong coz takde tulang kan.. pastu kena ada bawang.. wajib la tu.. bahan bahan lain tu ikut suka. macam aku kan jenis suka main lanting je. so ada carrot, tomato dan timun.. suma aku potong kecik kecik...macam gammbar kat bawah ni.. dah potong cantik cantik so letak dalam bekas asing.. Pastu leh masak dengan gaya Chef Wan.. suma kita lanting kan dalam kuali.. heheehhe



Kali ni takde gambar cara nak masak. tapi korang lagi terror kan..so lantingkan semua dalam kuali. Cara aku

1- Panaskan minyak la kan.
2. Masukkan ayam yang dah dipotong dadu.. kacau kacau ikut sedap
3- Pastu masukkan sikit sos BBQ.. pastu aku suka wat benda merepek merepek ni. so aku tambahkan sikit black pepper. budget nak kasi pedas pedas sikit la kan...
4-Masukkan bawang ngan carrot. Then kacau sampai sebati...

Tomato ngan timun tu aku tak masukkan dalam kuali. aku gaulkan macam tu je.. Bahan yang dah digoreng tu masukkan dalam bekas. Then gaulkan sekali dengan tomato ngan timun.. pastu leh letak kat atas roti pita tu..
Nak lagi sedap letak mayonis.. memang superb rasa dia . Agak agak paham tak ngan cara aku... Kalau tak pahamm boleh pergi kat link ni.. Sebab aku dapat pun dari sini.. Pastu aku ubah sikit.. Ikut tekak kan.. 

Ni makanan untuk bekpes aku.... siap bawa opis. Ngok member member makan rasa puas hati.. Sedap ke tak belakang kira. Janji dorang kena abis kan.. Tak kira kalau tak sedap.. Nak buat lagi tapi tengok kerajinan.. Aritu janji ngan dorang nak buat makaroni bakar. Tapi sampai ke arini tak nampak pun makaroni bakar tu hahahaa....

Gambar kat bawah ni aku dapat dari link yang aku share tu la. Siap print resepi. Sekali nak buat resepi ni tertinggal kat ofis. So dengan kekreatifan yang aku ada.. Aku buat resepi sendiri..Macam ni kalau suma bahan tu kita wrapkan..Seres sedap .. Wahhh puji diri sendiri ok. ahhahaha.. Selamat mencuba....


No comments:

Post a Comment